Site icon milerpije.pl – wszystko, co musisz wiedzieć o whisky

Jak NAPRAWDĘ smakuje Johnnie Walker Red Label?

W dzisiejszym materiale sprawdzę, jak naprawdę smakuje Johnnie Walker Red Label. To bez wątpienia najsławniejsza marka whisky szkockiej na świecie, która budzi emocje wielu miłośników szkockiej sprzedając jednocześnie ponad 220.000.000 butelek rocznie. 

GO BIG OR GO HOME, czyli 4,5L butelka „Czerwonego Jasia” 😉

Johnnie Walker Red Label to niezwykle popularna whisky ma wielu zwolenników, którzy uważają ją za produkt ekskluzywny i nie dopuszczają do siebie myśli o tym, że można by ją „zbeszcześcić” kostkami lodu czy colą.Ma jednak równie wielu przeciwników, którzy z kolei nie dopuszczają do siebie myśli o tym, że można ją w ogóle pić. Wobec tak spolaryzowanych opinii należy zadać sobie pytanie: „jak jest naprawdę”? Odpowiedź zobaczycie w najnowszym wideo.

Jak smakuje Johnnie Walker Red Label?

Zapraszam Was także do obejrzenia odcinka, który nagrałem o historii i degustacji whisky Johnnie Walker Red Label. Mam nadzieję, że się Wam spodoba tak jak ponad 100.000 które już go widziały!

Historia marki Johnnie Walker

Marka Johnnie Walker powstała w Klimarnock kiedy to w 1820 roku nastoletni John Walker zaczął prowadzić własny sklep spożywczy. Korzystnym zbiegiem okoliczności, w 1823 wprowadzono ustawę o podatku akcyzowym, która znacznie ułatwiła produkcję i sprzedaż whisky. Młody John Walker postanowił na tym skapitalizować i już w 1825 roku sprzedawał alkohole mocne jak brandy, gin i rum, a także whisky.

W 1860 roku władzę w firmie przejął Alexander Walker (syn Johna), który odpowiadał za wprowadzenie etykiet umieszczonych pod kątem 24 stopni. Pozwala to, aby czcionka na etykiecie była większa dając butelkom whisky rodziny Walkerów bardziej prominentny branding już 150 lat temu.

W 1945 roku whisky Johnnie Walker została najlepiej sprzedającą się whisky na świecie i od tego czasu nic się nie zmieniło. Przyznaję, że to niezłe osiągnięcie.

Keep Walking Johnnie…

Ciekawa jest także ewolucja logo „Jasia Wędrowniczka” opisana hasłem „Keep walking”. Omówiłem ją już dla Was ze szczegółami w materiale o historii logo marki Johnnie Walker.

Na „Czerwonym Jasiu” nie koniec…

Jak wiadomo marka Johnnie Walker słynie z całego portfolio zdefiniowanego nie wiekiem, a gamą kolorów. Jeśli temat Was interesuje, możecie zapoznać się ze znaczeniem każdego z nich w artykule o kolorach etykiet marki Johnnie Walker.

Exit mobile version