Site icon milerpije.pl – wszystko, co musisz wiedzieć o whisky

Bell’s Blended Scotch whisky – jak smakuje?

Koncern DIAGEO podjał decyzję o wprowdzeniu whisky Bell’s do Polski po sukcesie whisky J&B, która również do niego należy. Historia whisky Bell’s przypomina nieco historię Scottish Leader, o której pisałem ostatnio, a także Johnnie Walker, o której napiszę niedługo. Wszystko zaczęło się od sklepu spożywczego i ojca, który „przejawiał postawę przedsiębiorczą”, wybudował markę, a później zostawił ją synom. Jak widać, oni wiedzieli co z tym prezentem zrobić!Whisky „Bell’s” pozycjonowana jest w segmencie „lower mainstream”, czyli whisky, które mają oferować jakość tych doskonale znanych wszystkim marek (Ballantine’s, JW, Famous Grouse), ale po niższej cenie. I tak jest w istocie. Wśród blendów z naszej listy, Bell’s wypada naprawdę nieźle. Muszę jednak skrytykować DIAGEO Polska za nieudolną komunikację w języku polskim. Nie będę specjalnie rozwodził się nad faktem, że na tylnej etykiecie mojej butelki whisky Bell’s znalazłem następujący tekst:

„Dymny posmak jest praktycznie niewyczuwalny.”

Po którym nie wiem (i konsument też nie!) czy whisky jest dymna czy nie. Bardziej zabolała mnie informacja, którą znalazłem w oficjalnym (jak mniemam) komunikacie dot. wprowadzenia whisky Bell’s na polski rynek. Kiedyś był link, ale wygasł wiec cytuję:

(Whisky Bell’s) „Przez wielu znawców jest stawiana na równi z wieloma cenionymi trunkami typu single malt. Mimo to najczęściej jest mieszana z colą.”

Oprócz tego, że informacje w tym zdaniu są nieprawdziwe, to jest ono jeszcze autozaprzeczeniem. Dodatkowo, z mojego punktu widzenia – czyli osoby zainteresowanej rynkiem alkoholi oraz komunikacją z konsumentami – publikowanie takich tekstów to nieczysta zagrywka. Whisky mieszana Bell’s (która swoją drogą jest niezła w swojej kategorii) nie przejawia cech sensorycznych pozwalających na porównywanie ją z whisky słodowymi. Wybaczcie tę oboczność, ale o tym naprawdę trzeba mówić.

Whisky Bell’s oparta jest o SM  z destylarni Blair Athol, którą firma Arthur Bell & Sons nabyła w roku 1933. Podobno to właśnie SM z tej destylarni buduje charakter whisky Bell’s. Warto dodać, że whisky Bell’s jest promowana jako najbardziej popularna whisky mieszana w UK. Brzmi dobrze, ale założę się, że znaleźć można też najbardziej popularną whisky, Szkocji, Anglii, Europy itd. itp…Jeśli podejść do statystyk z odrobiną kreatywności, każdy coś dla siebie znajdzie.

Notka smakowa

Typ alkoholu:

blended whisky

Wiek:

3 lata +

Master Blender:

Caroline Martin

Oko:

bursztynowa

Nos:

świeża, kwiatowa, zbożowa, niezbyt lotna

Język:

łagodna, niezbyt intensywna, z przyjemnym i lekko pieprznym dębowym finiszem. Smak dużo lepszy niż niewiele obiecujący zapach.

ABV:

40%

Cena:

ok. 90 PLN

 

Exit mobile version