Site icon milerpije.pl – wszystko, co musisz wiedzieć o whisky

Johnnie Walker Red Label Whisky

Johnnie Walker Red Label popularnie zwany „czerwonym Jasiem” to whisky, która budzi potężne kontrowersje. Z jednej strony popsuł jej się PR i domorośli fani whisky garną się do przytaczania jej jako przykładu największego okropieństwa, a z drugiej strony to najpopularniejsza whisky świata. To w końcu jaki jest czerwony Johnnie Walker?
21

Johnnie Walker Red Label Whisky – historia marki

Johnnie Walker to flagowa marka DIAGEO, do której należy także kilka innych whisky z segmentu mainstream uwzględnionych w tym przeglądzie (Bell’s, Black&White, J&B). JW uchodzi za najlepiej sprzedającą się whisky na świecie. Rzeczywiście, można go kupić niemal na każdej stacji benzynowej tej planety w aż 180 krajach. Oczywiście nikt nie będzie zaskoczony, kiedy napiszę, że historia tej marki wiąże się ze sklepem spożywczym. John „Johnnie” Walker sprzedawał w nim swoją whisky.

Interes ten był naprawdę rodzinny, jako że po śmierci Johna prowadzeniem go zajęli się jego syn, a później wnuk. To właśnie oni sprawili, że ‘Special Old Highland Whisky’ stała się naprawdę popularna. W latach 70 XIX w. zastosowano kilka bardzo innowacyjnych zabiegów związanych z logistyką i marketingiem. Po pierwsze zastosowano butelki kwadratowe, które pozwoliły na ograniczenie stłuczki oraz zwiększenie pakowności. Oprócz tego, po raz pierwszy użyto także skośnie naklejonej etykiety (dokładnie pod kątem 24 stopnie), co pozwoliło na użycie dużej czcionki. Obie te cechy do dzisiaj wyróżniają whisky Johnnie Walker, sprawiając, że jej butelki rozpoznawalne są z kilometra.

Skąd pomysł na Jasia Wędrowniczka?

Sama nazwa Johnnie Walker, podział na kolory oraz logo pewnie kroczącego gentlemana (którego niektórzy określają mianem dandysa) pojawiły się dopiero na początku XX wieku, a dokładniej w roku 1909. No i krótka historia fuzji: w 1925 roku Johhnie Walker przyłączyła się do Distillers Company, którą w 1986 przejął koncern Guinness, żeby w 1997 połączyć się z Grand Metropolitan i utworzyć DIAGEO. I to chyba tyle!

Johhnie Walker i Ballantine’s to bez wątpienia dwie najbardziej rozpoznawalne marki whisky szkockiej. Rok temu w Polsce powstał między nimi konflikt, ponieważ Ballantine’s ogłosił, że jest najlepiej sprzedającą się whisky w Polsce, czego Johnnie Walker nie chciał zaakceptować.

Warto też zwrócić uwagę na to, jak JW pozycjonuje swoje whisky. Nie są one określane w żaden mierzalny sposób. Podzielono je na kolory i przypisano im atrybuty. Czerwony, red label, to best mixability. Czyli (podobno) najmniejsza objętość JWRL dodana do coli lub koktajlu zapewni nam najbardziej czytelny charakter whisky. Kolejne kolory JW to czarny, zielony, złoty i niebieski. Każdemu z nich przypisano pewne wartości, o których może kiedyś jeszcze napiszę.

Koniecznie przeczytajcie także nowszy artykuł poświęcony whisky Johnnie Walker Red Label wraz z recenzją video klikając tutaj.

Jak smakuje Johnnie Walker Red Label Whisky?

Typ alkoholu: blended whisky

Wiek: 3 lata +

Master Blender: Jim Beveridge

Oko:

otwierając –> przezroczysta, bardzo charakterystyczna butelka opisana wyżej
po nalaniu –> bursztynowa

Nos:

niezbyt lotna, zboże, karmel, suszone owoce, odrobina torfu

Język:

karmelowa, zbożowa, rozgrzewający finisz, który nie do końca kryje alkohol

ABV: 40%

Zapisz

Exit mobile version