Chcesz wziąć udział w degustacji whisky ze mną?
Sprawdź kiedy poprowadzę kolejną w Twoim mieście

Przegląd popularnych blended whisky

Projekt:
Od 12 kwietnia 2012 trzy razy w tygodniu alkoholem wieczoru na blogu będzie whisky mieszana (blended whisky) w cenie poniżej PLN 100 za butelkę 0,7l bez informacji o wieku (no age statement). W każdym wpisie znajdzie się kilka słów o marce oraz analiza sensoryczna.To jest potrzebne
Przez ostatnie kilka lat, a szczególnie odkąd zacząłem pisać bloga, napisało do mnie wiele osób prosząc o notki smakowe bardziej dostępnej i tańszej whisky, którą można kupić w polskich sklepach i barach. Chodzi oczywiście o whisky mieszaną czyli blended whisky. Podczas degustacji nie piję jej prawie w ogóle, ale kiedy przychodzi czas świętowania i imprez, sięgam po nie bardzo chętnie. Postanowiłem więc sprawdzić co się stanie kiedy użyję metod analizy sensorycznej do whisky popularnych w Polsce.

Drugim powodem, dla którego przeprowadzam ten test jest moje rosnące poirytowanie komunikacją marketingową serwowaną przez wiele marek whisky. Niestety często nawet największymi markami whisky zajmują się osoby, które nie mają o tym zielonego pojęcia i komunikują światu, że whisky X:

delikatnie rozpływa się w ustach pieszcząc język i podniebienie i sprawiając, że czujemy się wyjątkowo, a w powietrzu unosi się atmosfera luksusu.

Można to powiedzieć o każdym alkoholu… A jeśli już pojawiają się profesjonalne (chociaż może lepiej byłoby powiedzieć oficjalne) notki smakowe, są one enigmatyczne i stawiane jako dogmat, a przecież to rzecz tak subiektywna. W Polsce panuje powszechna dezorientacja. Chciałbym rzucić trochę więcej światła na popularne whisky, aby pomóc zainteresowanym lepiej poruszać się po mapie świata tego trunku.

Jak kupujemy?
Okazuje się, że niemal wszyscy konsumenci dokonują swoich decyzji zakupowych na podstawie percepcji marki, a nie jakości trunku. Jaki jest polski konsument? Firmy takie jak Nielsen, które zajmują się badaniami rynku, przygotowują ‚mapy postrzegania’ marek, z których dowiadujemy się, że alkohol może być „młodzieżowy”, „luksusowy”, „wyjątkowy”, „na specjalne okazje” itp. I to właśnie tak podejmujemy decyzje o zakupie whisky. Paradoksalnie smak i jakość alkoholu nie ma tutaj praktycznie żadnego znaczenia. Ile razy słyszeliście już te opinie o whisky: X się ostatnio popsuła, Y to ja nie wypiję, Klienci mi mówią, że Z … Konia z rzędem temu, kto oprócz – powiedzmy sobie szczerze – powtórzenia opinii po kimś, wymieni jakąkolwiek cechę sensoryczną, która sprawia, że whisky X przeważa nad whisky Y.

I co teraz?
Czas to zmienić! Chciałbym żeby konsumenci nie dali już sobie mydlić oczu nowymi butelkami, darmowymi szklankami i ładnymi kartonikami, za które i tak dopłacają. Podziękujmy serdecznie za rozpływanie się w ustach, mieszanie ze wszystkim i uświetnianie wyjątkowych okazji.
Czas na fakty.

Spis whisky, które wypije w tym projekcie już jutro na blogu!

 

 

Mój najnowszy projekt

Z wielką dumą informuję, że dzięki Miler Spirits, po 100 latach nieobecności do Polski powraca kultowa brandy marki Shustoff !!! Specjalnie dla czytelników MilerPije przygotowałem możliwość zamówienia butelki wersji 11yo w cenie 129zł zamiast 169.

Żeby odebrać voucher rabatowy podaj swój adres e-mail poniżej…

5 Responses to Przegląd popularnych blended whisky

  1. Misza pisze:

    Świetny pomysł! Czekam z niecierpliwością na wyniki „analizy sensorycznej” :).

  2. Czekam z niecierpliwością.

  3. grzesiek pisze:

    Nie będę ukrywał, że to „mój” segment rynku. Mam tu 2 faworytów i jednego anty, ciekawe jak wypadną w Twojej ocenie.

  4. K.M. pisze:

    Brawo! Wielkie dzięki za ten projekt na pewno pomoże odnaleźć swoje preferencje co do ulubionego „stylu” blended whisky.

  5. […] (typeof(addthis_share) == "undefined"){ addthis_share = [];}Skończyliśmy właśnie przegląd blendów. Jestem bardzo zadowolony z tego cyklu ponieważ artykuły cieszyły się dużą popularnością i […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »
Scroll to top